De afdeling Zuidoost zoekt nieuwe bestuursleden. GroenLinks Amsterdam is de afgelopen twee jaar enorm gegroeid. Ook in het stadsdeel Zuidoost is GroenLinks sinds de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen de grootste partij. Steeds meer mensen willen actief zijn in de stad om deze inclusiever, groener en socialer te maken. We zijn op zoek naar een diverse groep bevlogen mensen die het leuk vinden om de beweging en onze netwerken specifiek in Zuidoost uit te bouwen en te verdiepen. Gezamenlijk stelt het bestuur een bestuursplan op en bezoekt het bestuur de fractievergaderingen. Daarnaast organiseert het activiteiten (voor leden) en zorgt het voor het (eerste) contact met nieuwe leden, geïnteresseerden en anderen. Bestuursleden worden voor 2 jaar benoemd.

In deze tijd van het Coronavirus moeten wij extra inspanning geven om elkaar te blijven bereiken en inspireren.

Wat bieden wij?

• Een rol in een gedreven en gezellig bestuursteam
  • Een enorm netwerk van enthousiaste mensen waarmee je mag samenwerken
  • Een kijkje in de keuken van de lokale politiek

De afdeling Zuidoost van GroenLinks Amsterdam zoekt een voorzitter

Vind jij het leuk om een enthousiaste groep medebestuursleden aan te sturen? Wil jij graag van de afdeling Amsterdam Zuidoost een bloeiende inclusieve afdeling maken, waar veel mensen actief kunnen worden en zich thuis voelen? Vind je het niet erg om het eerste aanspreekpunt te zijn voor de afdeling Zuidoost? Dan zoeken we jou!

Profiel Voorzitter:

Als voorzitter ben jij verantwoordelijk voor het functioneren van het bestuur. Je bent de belangrijkste schakel tussen de politiek vertegenwoordigers, het bestuur, de campagne-organisatie in je afdeling en tussen de afdeling, het provinciaal bestuur en het Landelijk Bureau.

Je bent een netwerker en een verbinder. Je weet de mensen om je heen te enthousiasmeren voor hun taak en kunt mogelijke knelpunten signaleren en in overleg oplossen. Daarnaast is het belangrijk dat een tijdsinvestering van 1 tot 2 dagdelen per week mogelijk is.

Je rol als voorzitter:

• Teamleider, coördinator en aanjager van het bestuur
  • Houdt overzicht over wat er in de afdeling gebeurt
  • Verbinder met oog voor alle functies en vrijwilligers in de afdeling
  • Verantwoordelijk voor afspraken met de fractievoorzitter over politiek personeelsbeleid
  • Houdt contact met het provinciale bestuur en het Landelijk Bureau en GroenLinks Amsterdam
  • Woordvoerder voor de lokale afdeling
  • Onderhoudt externe contacten
  • Organiseren en voorzitten Algemene Ledenvergadering
  • Lid zijn van GroenLinks

De afdeling Zuidoost van GroenLinks Amsterdam zoekt algemeen bestuursleden

Het bestuur heeft als ambitie om van GroenLinks Zuidoost een nog professioneler georganiseerde afdeling te maken: een afdeling waar alle leden zich thuis voelen en zich nauw bij betrokken voelen. We zijn daarom op zoek naar enthousiastelingen die energie krijgen van het verder uitbouwen van onze afdeling. We zijn o.a. op zoek naar iemand die graag onze social media wil beheren. De functie van algemeen bestuurslid kan vrij worden ingevuld in overleg met het bestuur. Vind je het bijvoorbeeld leuk om activiteiten te organiseren voor GroenLinks-leden en sympathisanten en rondom de campagne? Of vind je het leuk om je bezig te houden met een wijkgerichte organisatie en GroenLinks representatie in de wijk te stimuleren? Of vind het je leuk om het eerste contact met nieuwe leden te doen zodat iedereen zijn plekje vindt in de afdeling? Reageer dan op de vacature van algemeen bestuurslid!

Profiel Algemeen bestuursleden:

• Tijd, energie en enthousiasme voor het versterken en verbreden van de afdeling
  • Meewerken aan het binden van vrijwilligers, sympathisanten en geïnteresseerden
  • Betrouwbaar en integer zijn
  • Gericht zijn op samenwerking met alle gelederen van de afdeling en daarbuiten
  • Verantwoordelijkheid dragen en de taken binnen de eigen portefeuille proactief vervullen

-------------

Vragen over de verschillende functies of over de procedure kunnen terecht bij Dick Pellegrom, telefoon 06 2296 9681 of per e-mail: dpelle@zonnet.nl

Solliciteren?

Een korte motivatie met een CV kunnen uiterlijk tot 7 oktober 2020 gestuurd worden aan:

GroenLinks Amsterdam Zuidoost, t.a.v. Dick Pellegrom, per e-mail aan dpelle@zonnet.nl.

De gesprekken met de interne kandidatencommissie zullen plaatsvinden in week 41/42. Dit gebeurt door een kandidatencommissie. De voordracht is op de volgende ALV, die is gepland voor 5 november 2020.

De kandidatuur zal door de commissie en het bestuur vertrouwelijk worden behandeld.