Lilian Peeters

Lilian Peters

Duo raadslid bestuurscommissie Amsterdam Zuidoost

‘Ik word blij als ik mensen samen zie werken aan het oplossen van problemen. Hun “eigen-wijsheid” doet wonderen’

Lilian Peters (56) is duo-fractielid in de Bestuurscommissie Amsterdam Zuidoost. Zij maakt zich sterk voor een leefbaar, duurzaam en sociaal stadsdeel, waarin het belang en welzijn van de bewoners voorop staat.
Dit betekent: Géén bezuinigingen op kinderboerderijen, buurtwerkkamers, speeltuinen, sportfaciliteiten of de manage voor gehandicapten.
Wèl behoud van groen, beperken overlast van evenementen voor bewoners, ombouwen leegstaande kantoorpanden tot appartementen, goed openbaar vervoer, veilige fietsroutes, gratis fiets parkeren en steun voor bewoners die zich aktief inzetten voor hun wijk en buren.
Lilian heeft na haar studie Maatschappijgeschiedenis aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, zowel in Nederland als in het Midden-Oosten, Pakistan en Darfur gewoond en gewerkt voor mensenrechten. Ze is trainer geweldloze communicatie en begeleid dialogen tussen (groepen) mensen met verschillende opvattingen over een onderwerp.
Bij GroenLinks is ze ook actief als lid van het Provinciaal Bestuur Noord-Holland en de Werkgroep Midden-Oosten.